למה ליסינג תפעולי מלא לא משתלם בכלל ללקוח הפרטי?

לפני קצת יותר מעשור, שירות ליסינג תפעולי מלא פרץ לשוק הרכב הפרטי.

היום, לאחר עליות מחירים, ריביות וההבנה שאולי השירות הזה לא חשוב כל כך כפי שאנשים חשבו, כבר כמעט ואין חברות ליסינג פרטי שעוסקות בכך.

אבל, אם תרצו לרכוש צי רכבי עבודה, כנראה שהמסלול כזה ישתלם עבורכם.

אז למה בעצם ליסינג תפעולי פרטי כמעט נעלם, למה לא משתלם להתחדש ברכב בעסקה כזו, ובאיזה מסלול כן כדאי לכם להתחדש?

ליסינג תפעולי מלא

"הכל עלינו" – בלוף או שירות נחוץ?

אחת הסיבות המרכזיות לבחור להתחדש ברכב בעסקת ליסינג תפעולי מלא זה חבילת השירותים שמגיעה איתו:

ביטוח

חברות הליסינג מציעות ביטוח משלהן והן מתעסקות בכל הנושא עבור הלקוח.

בתור לקוחות חברת ליסינג לא תשלמו בנפרד עבור הביטוח כמו במקרה שהיה מדובר ברכב בבעלותכם.

המחיר יהיה כלול בעלות החודשית שאתם כבר משלמים עבור השימוש ברכב.
– העניין במקרה הזה הוא שייתכן וחברת הליסינג תחייב אתכם יותר בכל חודש

לעומת מה שהייתם משלמים אילו הייתם משווים בין סוכנויות הביטוח וסוגרים את ההצעה המשתלמת ביותר עבורכם.

 

טיפולים

כל רכב חדש, למעט מספר דגמים חשמליים, נדרש לבצע טיפול תקופתי כל שנה או כל 20,000 קילומטרים

(פחות או יותר – משתנה מיצרן ליצרן). במסלול ליסינג תפעולי מלא יגיע נציג לקחת את הרכב כשיידרש לעבור טיפול יגיע אתו למוסך שאיתו עובדת חברת הליסינג.

בסיום הטיפול (שאורך בין 40 דקות לשעה), הנציג יחזיר ללקוח את הרכב. גם שירות זה כלול בתשלום החודשי בעסקת ליסינג תפעולי.
– אם אתם לא נוסעים יותר מהממוצע (20,000 ק"מ בשנה), הטיפולים שיחולו על הרכב החדש יהיו מינימאליים (בעלות של כמה מאות שקלים לשנה).

אמנם השירות של חברות ליסינג תפעולי הוא נוח אך מבחינה כספית, אין בו כל חיסכון.

 

תיקונים

כל פגיעה פיזית ברכב, תקלה טכנית וכו' יטופלו באופן דומה כמו במקרה של טיפול לרכב.

נציג יגיע אל הרכב התקול וינהג בו למוסך לתיקון התקלה (או בגרר).

בדרך כלל, כאשר מדובר בפגיעה פיזית ברכב (בעקבות תאונת חנייה קלה למשל) הלקוח יידרש לשלם השתתפות עצמית בסך כמה מאות שקלים.

כמובן שזה תלוי בהסכם בין חברת הליסינג ללקוח.
– ככל שתנהגו פחות ובזהירות, כך גם הסיכוי לפגיעות מכאניות ופיזיות ברכב ירד.

אבל, אם אתם נוהגים המון ומאתגרים את הרכב שלכם, יתכן ששירות זה אכן יוכל לסייע לכם מכיוון שחברת ליסינג תפעולי מלא תספק לכם רכב חלופי בזמן שהרכב במוסך.

 

מבחן רישוי

על פי תקנות משרד התחבורה כל רכב מחויב לעבור טסט (מבחן רישוי) לפחות פעם בשנה.

ישנם רכבים כמו מסחריות במשקל כבד, רכבים ציבוריים ורכבי אספנות שנדרשים לבצע את הטסט לפחות פעמיים בשנה.

חברת הליסינג מתחייבת לבצע את ההכנה לטסט ולבצע את המבחן במכון רישוי במקום הלקוח.
– כאן נאלץ לחשוף את האמת כפי שהיא – רכבים חדשים אינם נדרשים לעבור מבחן רישוי שנתי ב-3 השנים הראשונות שלהם על הכביש.

לכן למעשה, השירות הזה לא ממש קיים. מה שהליסינג התפעולי מכסה לכם הוא אגרת הרישוי השנתית שיש לשלם עבור אחזקת הרכב.

ליסינג תפעולי מלא
 

"זה הרכב הכי טוב" – אבל זה לא הרכב שרצית

חברות ליסינג תפעולי עובדות בשיתוף פעולה עם יבואן מסוים או שהן למעשה היבואן עצמו אך תחת שם אחר.

כדי שהליסינג התפעולי יהיה משתלם ליבואן, עבור איזה רכבים עלות התחזוקה היא הנמוכה ביותר ובאילו רכבים יכולות להיות הכי פחות תקלות.

מהסיבה הזאת, לחברות הליסינג יש רק דגמים בודדים שהן מציעות בעסקאות ליסינג תפעולי מלא ורק ברמת גימור אחת – הזולה וה'עירומה' ביותר, עם מינימום אבזור נוחות ואבזור בטיחותי.

אם יש דגם מסוים, או חבילות אבזור שאתם לא מוכנים להתפשר עליהן ברכב הבא שלכם, אין סיבה שתרכשו את הרכב דרך חברת ליסינג תפעולי.

 

"שלם רק 50% בסוף התקופה" – מי יכול לעמוד בזה?

מסלולי הליסינג התפעולי בנויים בצורה כזאת שהתשלום החודשי ייראה נמוך וקרוב כמה שיותר למחיר בעסקת ליסינג פרטי.

זאת כמובן כדי למשוך את הלקוח עם מחיר נמוך.

העניין הוא, שבעסקת ליסינג תפעולי תמיד תשלמו הרבה יותר מקדמה ממה שהייתם משלמים עבור אותו רכב בליסינג פרטי.

כמו כן, תנאי העסקה של ליסינג תפעולי מלא בדרך כלל מעודדים את הלקוח להמשיך לרכב חדש בסיום תקופת התשלומים.

לכן, כדי לרכוש את הרכב מהחברה בסוף התקופה, תאלצו לשלם סכום כבד מאוד: כ-50% ממחירון הרכב כשהיה חדש (3 שנים לפני שקיבלתם אותו).

 

מה הפתרון?

הדרך החכמה ביותר לקנות רכב חדש היא באמצעות מימון חלקי (כשאתם משלמים חלק מהסכום במזומן מראש ואת השאר פורסים לתשלומים נמוכים)

או באמצעות ליסינג מימוני (עסקה דומה אך הרכב יהיה רשום בבעלות חברת הליסינג וכך לא תצטרכו למכור/לקנות אותו בסוף התקופה).

עסקת ליסינג מימוני מאפשרת לכם לנהוג ברכב חדש כל 3 שנים בלי לדאוג לטסטים, תיקונים וטיפולים (מפני שרוב השירותים כלולים באחריות יצרן)

ותשלמו הרבה פחות בכל חודש ממה שהייתם משלמים בליסינג תפעולי.

כמו כן, אצלנו בסיין אנד דרייב אתם יכולים לבחור כל דגם בכל רמת גימור לפי הצרכים והעדפות שלכם.

אהבתם? שתפו!
Facebook
WhatsApp
Telegram
Email

מאמרים נוספים

קיה ספורטאז' ליסינג פרטי

קיה ספורטאז' הוא אחד הרכבים הנמכרים ביותר כיום בארץ ומועמד לתואר "הג'יפון" של ישראל. זו אולי הסיבה מדוע המחיר שלו נחשב לאטרקטיבי ביותר עבור רוכשי

ליסינג פרטי בעסקה המשתלמת ביותר