מה ההבדל בין ליסינג תפעולי פרטי למסלול ליסינג רגיל ?

רכב הוא אמצעי תחבורה שמקנה אוטונומיות, עצמאות והוא גם סמל סטטוס יוקרתי. בישראל מדי שנה עולות על הכביש בסביבות ה-300 אלף מכוניות חדשות והמספר הזה הולך וגדל מדי שנה! מכך אפשר ללמוד שישראלים פשוט אוהבים לקנות רכבים ועדיף שיהיו חדשים.

ליסינג – ככה קונים היום רכב

אחת מהדרכים המשתלמות והנוחות לרכוש רכב חדש היא ליסינג. בשונה מיבואני הרכב השונים, חברות ליסינג מאפשרות לרכוש רכבים בתנאי מימון נוחים ובפריסת תשלומים רחבה ע"י מימון חלקי או מלא לרכב. כאשר רוכשים רכב חדש מיבואנית רכב, נדרשים לשלם את מלוא הסכום או לפחות מרביתו במזומן. לעומת זאת, במסלולי הליסינג השונים משלמים מקדמה ראשונית שעלותה נעה בין 10%-20% משווי הרכב ואת היתרה פורסים בתשלומים לאורך זמן. אורכה של עסקת ליסינג ממוצעת נעה בין 3-5 שנים. במהלך הזמן הזה, משלמים תשלומים חודשיים בסכום קבוע עבור חברת הליסינג.

בסיום התקופה הזאת אפשר:

1. לרכוש את הרכב סופית.

2.לבצע טרייד אין ולהתקדם לרכב אחר.

3.להזדכות על הרכב ולצאת מן העסקה.

ליסינג פרטי

 

ליסינג תפעולי פרטי

קיימים בשוק 2 מסלולי ליסינג עיקריים: ליסינג תפעולי פרטי וליסינג פרטי רגיל.

נתחיל מליסינג תפעולי פרטי. מסלול הליסינג הזה בעבר היה מוצע לחברות ועסקים בלבד אבל בשנים האחרונות חברות ליסינג רבות מציעות ליסינג תפעולי פרטי גם לאנשים פרטיים. במסלול הזה התשלומים החודשיים לחברת הליסינג כוללים שירות מורחב מחברת הליסינג. אם תבחרו בליסינג תפעולי פרטי, חברת הליסינג בעצמה תהיה אחראית על הטיפולים ברכב, על הביטוחים, על הטסטים, על התיקונים וכו'. אפשר להגיד שבליסינג תפעולי פרטי, חוץ מלשלם את התשלומים החודשיים עבור חברת הליסינג ולתדלק לא תצטרכו לעשות כלום. זה אמנם נשמע מאוד נוח, אבל חשוב להגיד שמבחינה כלכלית זה במידה רבה לא משתלם ועל כך נרחיב בהמשך המאמר.

ליסינג פרטי

בליסינג פרטי אתם "בעלי הבית", זה אומר שהאחריות על ביטוחים ועל שלמות הרכב חלה עליכם ואתם גם אלו שנושאים בעלויות השונות. התשלום החודשי לחברת הליסינג מורכב אך ורק מן עלויות המימון והוא אינו מגלם עלויות של ביטוחים, טיפולים ושירותים שונים. באופן הזה ליסינג פרטי מקנה בעלות כמעט מלאה על הרכב.

ליסינג תפעולי פרטי למה זה יקר?

כשבוחנים לעומק את הליסינג התפעולי הפרטי ומשווים אותו לליסינג הפרטי רואים הרבה הבדלים, כאשר ההבדל העיקרי הוא כמובן המחיר. המחיר החודשי שמשלמים במסלול הליסינג התפעולי הוא יקר באופן משמעותי מן המחיר החודשי שמשלמים במסלול הליסינג הפרטי. הסיבה לכך נעוצה בתפעול ובשירות. למעשה, כשבוחרים בליסינג תפעולי פרטי, היכולת להתמקח עם נותני שירות והחופש לבחור את נותני השירות עצמם כמעט ואינו קיים, כך שבמובן מסוים הופכים ל"שבויים" של חברת הליסינג. לעומת זאת, בליסינג הפרטי ניתן לצמצם את העלויות למינימום עם בחירה נבונה של חברות הביטוח ובדיקה מעמיקה של המוסכים בהם נעזרים כדי לטפל ברכב. מעבר לזה, ליסינג תפעולי פרטי מכיל מרכיב שירותי שכולל את העבודה שעושה חברת הליסינג עבורכם: סגירת הביטוח, לקיחת הרכב לטיפולים התקופתיים, טסטים וכו'. מרכיב השירות משולם חודש בחודשו בין שאתם מקבלים שירות ובין שלא. אולם לאורך מרבית החודשים לא מקבלים שירות תפעולי שמצדיק את המחיר הגבוה של הליסינג התפעולי פרטי.

ליסינג פרטי

 

רכבים חדשים דורשים תחזוקה מינימלית, בנוסף לזה בשנתיים הראשונות אין צורך להעביר את הרכב טסטים. כלומר ההוצאות על תחזוקת הרכב השוטפות הן ממילא נמוכות כשמדובר ברכבים חדשים. מהסיבה הזאת כאשר בוחרים בליסינג צריך לחשוב פעמיים איזה מסלול ליסינג הוא המשתלם ביותר: ליסינג תפעולי פרטי שבו נקבל שירות מורחב בעלות יקרה או לחלופין ליסינג פרטי שבו נקבל רכב חדש בעלות זולה יותר יחד עם שליטה כמעט מלאה על היבטי התפעול. בשורה התחתונה אפשר להגיד בביטחון שליסינג היא אחת מהדרכים המשתלמות ביותר לקנות רכב חדש מבלי להזדקק להון עצמי גבוהה.

ליסינג תפעולי פרטי מגיע עם תג מחיר יקר ולא בהכרח מוצדק עבור רכב שהוא ממילא חדש ולא זקוק לרמת תחזוקה גבוהה.

לעומת זאת, ליסינג פרטי הוא מסלול ליסינג חסכוני שיאפשר לכם להנות מרכב חדש במקדמה ראשונית נמוכה ובעלויות חודשיות זולות יותר.

אהבתם? שתפו!
Facebook
WhatsApp
Telegram
Email

מאמרים נוספים

BYD ליסינג

ליסינג BYD – החלום החשמלי

BYD הוא יצרן רכבים חשמליים חדשני שמצליח להדברג בצמרת גם בשוק הישראלי. המותג הזה הביא לנו רכבים חשמליים יוצאי דופן שזוכים לפופולריות רבה. אז מהם

האם יש ליסינג תפעולי פרטי כולל דלק?

ליסינג תפעולי פרטי הוא פתרון גמיש ויעיל ללקוחות פרטיים שאינם מעוניינים ברכישת רכב. הוא מאפשר ללקוחות לנהוג ברכב חדש ללא צורך בהוצאה חד פעמית גדולה,

ליסינג פרטי בעסקה המשתלמת ביותר