עכשיו גם סובארו BRZ ידנית מקבלת מערכות בטיחות לרכב

הטמעה של מערכות בטיחות לרכב ברכבים בעלי תיבות הילוכים ידניות היא מסובכת יותר עבור היצרנים.

לכן, עד עכשיו, המון דגמים, ביניהם סובארו BRZ לא קיבלו תיבת הילוכים ידנית או שלא קיבלו את כל המערכות הבטיחות המתקדמות כמו:

בלימה אוטונומית למניעת תאונה, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירת מרחק מהרכב מלפנים, תיקון סטייה מנתיב למניעת התנגשות ועוד.

מערכות בטיחות לרכב
סובארו BRZ

BRZ מתחדשת

כעת סובארו הצהירו שהמערכות האקטיביות שלהם (EyeSight) יוטמעו גם בדגמים הידניים של BRZ.

מדובר במכונית ספורט שמיועדת בעיקר למסלול כאשר רוב הלקוחות שלה מעדיפים אותה עם תיבת הילוכים ידנית.

הבעייתיות בתיבה זו, בכל הנוגע למערכות בטיחות לרכב, זה שיש דוושה שלישית שצריכה להיות מתופעלת באופן אוטונומי באירועי חירום.

בעייתיות נוספת שמערכות הבטיחות יכולות ליצור היא שיבוש הביצועים של המכונית בנהיגת מסלול.

סובארו מדגישים ואומרים שהם התחילו להתאים את המערכת כך שלא תפגע בביצועי הרכב.

 

דגם סובארו BRZ סובארו BRZ
רמת גימור Premium Limited
תיבת הילוכים ידני אוטומט
מס' הילוכים 6 6
נפח מנוע 2.4 ל' 2.4 ל'
הספק 228 כ"ס 228 כ"ס
הנעה אחורית אחורית
רמת אבזור בטיחותי 1 5

 

לאן זה מוביל?

כבר מתחילות לעלות שאלות בנוגע לדגמים נוספים שכעת יקבלו תיבת הילוכים ידנית.

כך למשל עולה האפשרות שסובארו פורסטר,

שנחשבת למכונית משפחתית שהבטיחות היא מעלה ראשונה אצלה,

תקבל גם תיבת הילוכים ידנית בלי לוותר על רמת הבטיחות שלה. חבילת הבטיחות Eyesight של סובארו נכנסה לשימוש בשנת 2008 ומאז יוצרו למעלה מ-5.5 מיליון רכבים שמצוידים בה.

 

BRZ בישראל

ממש לאחרונה (2023) הגיע הדור החדש של סובארו BRZ לישראל.

מחיר הגרסה הידנית מתחיל ב-229,900 שקלים.

זוהי גרסת הבסיס והיא זולה יותר מהגרסה האוטומטית (239,900 ש"ח) בעיקר מפני שאין לה את מערכות הבטיחות האקטיביות.

לגרסה האוטומטית יש בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעת עייפות ואורות גבוהים אוטומטיים.

מערכות בטיחות לרכב
סובארו BRZ

המהפך

בשנת 2022 נמכרה רק מכונית ידנית אחת על כל 79 מכוניות שנמכרו בישראל.

רובן הן מסחריות ורכבי ספורט. הבעיה המרכזית ברכבים בעלי תיבת הילוכים ידנית היא רמת האבזור והבטיחות שלהם.

ידוע שהרכבים הידניים הרבה פחות מפנקים באבזור הנוחות ויש הם הרבה פחות מערכות בטיחות האקטיביות.

כעת, עם כניסתן של המערכות האקטיביות לדגמי סובארו, ייתכן ועוד יצרנים יבחרו לשדרג את המכוניות הידניות ולהשוות אותן אל האוטומטיות.

בזכות מהלך כזה, אולי עוד לא אבדה תקוותנו, ונראה עוד מספר רכבים חדשים שאנשים יבחרו לקנות עם תיבת הילוכים ידנית בשנים הקרובות.

כיום, בין כל הרכבים החשמליים וההיברידיים, קשה לדמיין שבעוד כמה שנים עדיין נראה רכבים חדשים עם תיבות ידניות בסוכנויות.

ואנחנו מלאי תקווה, שלפחות רכבי ספורט, ורכבים שהמטרה בהם היא ליהנות מנהיגה, ימשיכו להימכר עם מוט הילוכים וקלאץ' כדי שגם הדורות הבאים ייהנו מכך.

אהבתם? שתפו!
Facebook
WhatsApp
Telegram
Email

מאמרים נוספים

ליסינג פרטי לניסן

ליסינג פרטי ניסאן 2021

ניסאן היא חברת כלי רכב יפנית מובילה (השלישית בגדולה אחרי טויוטה והונדה). החברה נוסדה בשנת 1933, מאז ועד היום מהווה בורג מרכזי בתעשיית הרכב העולמית.

ליסינג פרטי בעסקה המשתלמת ביותר